Planning & Controle

 

 

Planning & Controle

 

Voor de KLuHV is het organiseren van en het meedoen aan evenementen en/of opdrachten een essentiële bron om onze doelstellingen te realiseren. Aangezien het op jaarbasis al gauw tussen de 80 en 120 evenementen betreft is het wenselijk dat één afdeling het overzicht houdt. Het doel is de interne coördinatie en controle op evenementen en vliegopdrachten. In aanloop naar een evenement houdt de afdeling Planning en Controle contact met de betrokken afdelingen om zodoende de voortgang te monitoren. Alsmede het nakomen van onze contractuele verplichtingen.

 

HOOFD OPERATIONELEee  DIENST

Daphne-klein.jpg

Daphne Verdiesen - van Weeren

 

Graag wil ik me voorstellen aan u. Ik ben Daphne Verdiesen, woonachtig in Ulvenhout, gehuwd en wij hebben een zoon. Na een voltooide studie HTS Autotechniek ben ik in 2004 begonnen aan de Nationale Luchtvaart School. Sinds 2006 in dienst als vlieger bij Transavia en inmiddels ben ik gezagvoerder van een Boeing 737. In juni 2017 ben ik uitgenodigd voor een rondleiding bij de KLuHV. Wat een mooie, professionele organisatie en een geweldige sfeer. Toen me gevraagd werd deel te nemen aan de KLuHV heb ik geen moment geaarzeld en het met beide handen aangepakt. Sinds mei 2018 ben ik Hoofd Operationele Dienst. Daarnaast vlieg ik ook voor de stichting. Planning & Controle bestaat naast mij uit vier deelnemers welke zich hieronder aan u voorstellen.

 

 

 

TEAMLID OPERATIONELE DIENST

Pascalle-klein.jpg

Pascalle van der Horst

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als vrijwilliger bij de KLuHV stel ik me graag aan u voor. Mijn naam is Pascalle van der Horst, woonachtig in Tilburg. Als Marketing Manager bij BMW en MINI dealer Renova kwam ik in 2015 voor het eerst in aanraking met de stichting door onze sponsoring van het tweejaarlijkse evenement Wings & Wheels. Ik was direct onder de indruk van de prachtige vliegtuigen en hartelijke mensen. De dag van mijn bezoek vloog Chris Lorraine in de Spitfire een rondje boven het veld op weg naar een flyby. Ik was “verkocht”!

Na Wings en Wheels heb ik mijzelf als vrijwilliger aangemeld en ben begonnen bij Externe Betrekkingen. Door mijn netwerk bij Renova heb ik veel contacten in het zakelijke segment en heb mij o.a. bezig gehouden met het binnenhalen van evenementen voor de stichting, maar ik wilde meer betekenen. In het Operationele Dienst team coördineer ik alle Bureau Air Display opdrachten (FlyBy’s en Airshows) Op deze manier ben op deze manier ben ik betrokken bij alle afdelingen van de KLuHV.

Daarnaast heb ik recentelijk de rol van Hoofd Communicatie op mij genomen en ben in die hoedanigheid, samen met een webteam, bezig om onze stichting met name online meer bekendheid te geven. Ook de werving van nieuwe, enthousiaste deelnemers is wat we graag willen bewerkstelligen.
Dit met als doel meer inkomsten voor de stichting te genereren en daarmee het vliegend historisch erfgoed voor ons land in ere te houden.

 

 

TEAMLID OPERATIONELE DIENST

Roel-klein.jpg

Roel Greven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als vrijwilliger binnen de Operationele Dienst (OD) van de KLuHV, stel ik me graag aan jullie voor. Mijn naam is Roel Greven woonachtig in Terheijden samen met mijn vrouw Andréa en onze drie kinderen Siem, Doortje en Bastiaan. Ooit begonnen als (sport)fysiotherapeut en via meerdere managementfuncties in het bank- en verzekeringswezen terecht te komen in mijn huidige baan als adviseur training & ontwikkeling bij Maxaro. Daar ben ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van trainings- en coachingsprojecten op het gebied van verkoop, communicatie en management.

Sinds jaar en dag ben ik gefascineerd door alles wat met luchtvaart te maken heeft. Een carrière als vlieger zat er echter niet in vanwege mijn beperkte wiskundeknobbel. Wel heb ik enkele jaren bij de WBAC op de vliegbasis Woensdrecht de zweefvliegsport beoefend. Toch staat het behalen van een vliegbrevet nog steeds bovenaan mijn wensenlijst.

In de loop van de tijd richtte mijn belangstelling zich meer en meer op de historische militaire luchtvaart wat resulteerde in een bezoek aan de KLuHV. Nodeloos te melden dat ik snel van deze prachtige organisatie deel uit wilde maken. In 2012 begonnen in het promoteam binnen Externe Betrekkingen en van 2013 tot 2018 de promokar letterlijk en figuurlijk getrokken.

Sinds eind 2017 overgestapt naar de OD waar ik momenteel met veel plezier samen met Daphne, Pascalle, Ton en Arthur de coördinatie van evenementen en BAD opdrachten uitvoer. Ik voel me bevoorrecht om binnen de KLuHV werkzaam te zijn. Een unieke stichting met een haast tastbare passie vanuit haar deelnemers.

Naast de KLuHV is het wedstrijdzwemmen een grote passie van mij. Ik train zelf nog fanatiek en geef daarnaast training en coaching aan zwemmers van de A-selectie van de Bredaase zwemvereniging SBC2000. Ik ben trots dat enkele van onze zwemmers deelnemen aan (inter)nationale wedstrijden waaronder de Open Nederlandse Kampioenschappen.

 

TEAMLID OPERATIONELE DIENST

Ton-klein.jpg

Ton Keim

 

 

 

Even voorstellen: Ton Keim (al vele jaren pensionado)
Na mijn studie aan de zeevaartschool werd ik opgeroepen voor de Marine. Daar voelde ik mij niet geheel thuis en heb toen kunnen overstappen naar de Luchtmacht. Na mijn diensttijd ben ik terecht gekomen in de Petro Chemische Industrie en heb er diverse chemische plants opgestart. Daarna ben ik gaan werken bij een Olie Pijpleiding Maatschappij. (R.A.P.L) In mijn functie daar kreeg ik de gelegenheid om pijpleiding inspecties te doen met een helicopter.
In die tijd deed ik al veel vrijwilligerswerk, maar na de VUT , ja die bestond toen nog, ben ik internationaal vrijwilligerswerk gaan doen. Zo werk ik ook bij het Rode Kruis en De Zonnebloem. Enige jaren geleden werd ik gevraagd om bij de KLuHV te solliciteren. Na de diverse disciplines ben ik nu lid van de Operationele Dienst, samen met Daphne, Pascalle, Roel en Arthur. Daarnaast houd ik mij bezig met kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu en ben ik Ground Safety Officer.

Al met al een prachtige job die ik met veel plezier doe.

 

TEAMLID OPERATIONELE DIENST

Arthur-klein.jpg

Arthur Jongeneelen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn naam is Arthur Jongeneelen, geboren in 1955 en getrouwd met Barry. We hebben twee kinderen en twee kleinkinderen.

Vliegen
Mijn vliegloopbaan is op jonge leeftijd begonnen met een zweefvliegkamp bij de West Brabantse Aero Club op Woensdrecht. Na de vlieger selectie (Saab Safir, Eelde) ben ik in 1978 voor de militaire vliegeropleiding naar Canada gegaan. De training werd gegeven op de Beech Musketeer, de Canadair CT-114 Tutor jet trainer en de CF-5 Freedom Fighter. Na de brevettering en terugkeer in Nederland de omscholing naar de NF-5 gedaan op Vliegbasis Twenthe, gevolgd door een plaatsing bij 316 Squadron op Gilze-Rijen.
Na de Officier Speciale Dienst cursus ben ik in 1986 geplaatst op Sheppard AFB in Wichita Falls, Texas als vlieginstructeur bij het ENJJPT Euro - NATO Joint Jet Pilot Training programma op de T-37 “Tweet”, waar ik ook de vlieginstructeurs voor de organisatie heb opgeleid. In mijn vrije tijd heb ik daar mijn civiele PPL en ATPL gehaald en bij de lokale aeroclub enige sportvliegervaring opgedaan.
Bij terugkeer in Nederland en de F-16 conversie op Volkel ben ik geplaatst op het 311 Squadron en ik heb daar alle F-16 vliegtaken mogen meemaken. In 1994 geplaatst op Melsbroek (Brussels Airport) bij de Belgian Air Force voor de omscholing naar de C-130 Hercules, als eerste groep Nederlandse vliegers op dit fantastische vliegtuig. Gelukkig heb ik al die tijd ook mijn zweefvlieg-bevoegdheden geldig kunnen houden en bij ZVC Volkel het instructeurscorps kunnen versterken.

Techniek
Ook luchtvaarttechniek heeft altijd mijn bijzondere aandacht gehad. Nog voor mijn diensttijd hebben we met een vriendengroepje een zweefvliegtuig, dat in Nederland geen BVL kon krijgen, samen in een schuur opgeknapt. De Gö-4 III “Goevier” OO-ZHW side by side tweezitter hebben we in België ingeschreven en geregistreerd als waarschijnlijk één van de eerste NL uitgevlagde recreatieve vliegtuigen. Na de verkoop hebben we in de UK een open cockpit Slingsby T.21 Sedbergh G-FFG, Ex Britisch Air Cadets gekocht, opgeknapt en de Engelse, civiele registratie laten behouden. Op Volkel heb ik meegeholpen met het opknappen van diverse KLu straaljagers als poortwachter of als static display.

Sociaal
KLuHV is een elite fraternity van mensen in een unieke luchtvaart subcultuur van nostalgische passie en geeft mij een plezierige tijdsbesteding. Door de grote diversiteit van luchtvaart achtergronden kun je hier gedachten uitwisselen over het behoud van vaardigheden, technieken en kennis. Om de dreiging van dit verlies van historisch besef tegen te gaan en de “Art of flying” te behouden hoop ik een bijdrage te mogen leveren met mijn kennis en ervaringen.
Andere hobby’s waar ik mee bezig ben zijn het voorzitterschap van de Stichting Udense Veteranen (Moeke’s bar), diverse functies bij het Nederlandse Rode Kruis, suppoost bij museum De Bevrijdende Vleugels in Best en de traditiekamer Typhoon op vliegbasis Volkel, bestuur KNVOL voor de Netherlands Air Cadets.

Namens ons allen; Tot ziens op Gilze-Rijen!