Skip to main content

Planning en Coördinatie Dienst – Algemeen

De Planning en Coördinatie Dienst bestaat uit de afdeling Planning & Controle en de Havendienst.

Planning & Controle

Voor de KLuHV is het organiseren van en het meedoen aan evenementen en/of opdrachten een essentiële bron om onze doelstellingen te realiseren. Aangezien het op jaarbasis al gauw tussen de 80 en 120 evenementen betreft is het wenselijk dat één afdeling het overzicht houdt. Het doel is de interne coördinatie en controle op evenementen en vliegopdrachten. In aanloop naar een evenement houdt de afdeling Planning en Controle contact met de betrokken afdelingen om zodoende de voortgang te monitoren. Alsmede het nakomen van onze contractuele verplichtingen.

Onze waardigheden

Planning

99%

Coordinatie

100%

Evenementen Organiseren

100%

Overzicht houden

100%

Klantvriendelijkheid

115%

V.T. Scharrenberg

Hoofd Planning en Coördinatie Dienst

[In voorbereiding]

Ton Keim

Teamlid Planning en Coördinatie Dienst

Mijn naam is Ton Keim (al vele jaren pensionado). Na mijn studie aan de zeevaartschool werd ik opgeroepen voor de Marine. Daar voelde ik mij niet geheel thuis en heb toen kunnen overstappen naar de Luchtmacht. Na mijn diensttijd ben ik terecht gekomen in de Petro Chemische Industrie en heb er diverse chemische plants opgestart. Daarna ben ik gaan werken bij een Olie Pijpleiding Maatschappij. (R.A.P.L) In mijn functie daar kreeg ik de gelegenheid om pijpleiding inspecties te doen met een helicopter.
In die tijd deed ik al veel vrijwilligerswerk, maar na de VUT, ja die bestond toen nog, ben ik internationaal vrijwilligerswerk gaan doen. Zo werk ik ook bij het Rode Kruis en De Zonnebloem. Enige jaren geleden werd ik gevraagd om bij de KLuHV te solliciteren. Na de diverse disciplines ben ik nu lid van de Operationele Dienst, samen met Daphne, Pascalle, Roel, Arthur en Karlijn. Daarnaast houd ik mij bezig met kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu en ben ik Ground Safety Officer. Al met al een prachtige job die ik met veel plezier doe.

Tom van Reenen

Teamlid Planning en Coördinatie Dienst

Mijn naam is Tom van Reenen, getrouwd met Afke en de vader van Jop, Siem en Mette. Wij wonen in Den Dolder, een dorp gelegen naast de voormalige vliegbasis Soesterberg. Ik ben onder meer werkzaam geweest bij de KLM en Transavia in verschillende managementfuncties. Tegenwoordig werk ik bij de Nederlandse Voedsel-en Warenautoriteit (NVWA) als Afdelingshoofd van de planningsafdeling.
De interesse voor luchtvaart(historie) zat er al vroeg in. En de Koninklijke Luchtmacht was geen onbekende wereld in het gezin waar ik ben opgegroeid. Mijn oudste broer was crewchief op onder meer de F-16 (J-368) bij 315 squadron in Twente.
Dit alles heeft er toe geleid dat ik op jonge leeftijd donateur werd van de Dutch Spitfire Flight. Vanaf 2012 ben ik als vrijwilliger verbonden geweest aan de Catalina Stichting en als cabin-operator 53 vluchten (vaak gevolgd door een waterlanding) mogen maken. Gilze-Rijen en de KLUHV heb ik in die hoedanigheid twee keer mogen bezoeken. Helaas kwam hier in 2019 een einde aan met de verkoop van dit prachtige toestel.
Naast de liefde voor de historische luchtvaart heb ik een heel andere passie en dat is rugby. Bij de Stichtsche Rugby Football Club in De Bilt ben ik coach van een jeugdteam.

Karlijn van Opstal

Teamlid Planning en Coördinatie Dienst

Graag stel ik me aan jullie voor. Ik ben Karlijn van Opstal, woon samen met mijn partner in Gilze en werk in het speciaal onderwijs. Mijn partner zit al heel wat jaren bij de KLuHV en nam mij nog wel eens mee naar de vliegbasis, de gezellige sfeer en de passie voor de historische luchtvaart begon over te slaan. Hierdoor wilde ik zelf ook graag deel uitmaken van deze mooie organisatie en iets betekenen voor de KLuHV. Ik kwam in contact met Daphne en zij vertelde me over het werk van de Operationele Dienst.

John van Benten

Teamlid Planning en Coördinatie Dienst

Bio in voorbereiding

Roel Greven

Teamlid Planning en Coördinatie Dienst

Als vrijwilliger binnen de Operationele Dienst (OD) van de KLuHV, stel ik me graag aan jullie voor. Mijn naam is Roel Greven woonachtig in Terheijden samen met mijn vrouw Andréa en onze drie kinderen Siem, Doortje en Bastiaan. Ooit begonnen als (sport)fysiotherapeut en via meerdere managementfuncties in het bank- en verzekeringswezen terecht te komen in mijn huidige baan als adviseur training & ontwikkeling bij Maxaro. Daar ben ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van trainings- en coachingsprojecten op het gebied van verkoop, communicatie en management.
Sinds jaar en dag ben ik gefascineerd door alles wat met luchtvaart te maken heeft. Een carrière als vlieger zat er echter niet in vanwege mijn beperkte wiskundeknobbel. Wel heb ik enkele jaren bij de WBAC op de vliegbasis Woensdrecht de zweefvliegsport beoefend. Toch staat het behalen van een vliegbrevet nog steeds bovenaan mijn wensenlijst.

In de loop van de tijd richtte mijn belangstelling zich meer en meer op de historische militaire luchtvaart wat resulteerde in een bezoek aan de KLuHV. Nodeloos te melden dat ik snel van deze prachtige organisatie deel uit wilde maken. In 2012 begonnen in het promoteam binnen Externe Betrekkingen en van 2013 tot 2018 de promokar letterlijk en figuurlijk getrokken.

Sinds eind 2017 overgestapt naar de OD waar ik momenteel met veel plezier samen met Daphne, Pascalle, Ton en Arthur de coördinatie van evenementen en BAD opdrachten uitvoer. Ik voel me bevoorrecht om binnen de KLuHV werkzaam te zijn. Een unieke stichting met een haast tastbare passie vanuit haar deelnemers.

Naast de KLuHV is het wedstrijdzwemmen een grote passie van mij. Ik train zelf nog fanatiek en geef daarnaast training en coaching aan zwemmers van de A-selectie van de Bredaase zwemvereniging SBC2000. Ik ben trots dat enkele van onze zwemmers deelnemen aan (inter)nationale wedstrijden waaronder de Open Nederlandse Kampioenschappen.

Rene Stoppelenburg

Teamlid Planning en Coördinatie Dienst

Ik ben Rene Stoppelenburg uit Reeuwijk en al bijna 25 jaar werkzaam op Rotterdam The Hague Airport als OSC (On Scene Commander) bij de Brandweer. Ik ben getrouwd met Yvonne en we hebben 2 dochters en 3 kleinkinderen en ja ook 2 schoonzoons, haha. Via Daphne ben ik bij de KLuHV terecht gekomen, we kennen elkaar van de grote Hoogvliegersdagen o.a. op Rotterdam The Hague Airport. Daar hebben we veel samengewerkt en georganiseerd. Toen me gevraagd werd om deelnemer te worden van de Stichting was ik snel verkocht.
De prachtige vloot historische vliegtuigen geeft me als ik ze hoor en zie vliegen een bijzonder gevoel. Het geluid en gevoel van vrijheid. Daarom wil ik graag meewerken om deze vloot in de lucht te houden.
Op 1 februari ben ik begonnen met het halen van mijn vliegbrevet. En dat is echt super gaaf!

Onze Opdrachtgevers

Translate »